Ημερολόγιο

Ιούνιος 2021 Ιούλιος 2021 Αύγουστος 2021
Κυ Δε Τρ Τε Πέ Πα Σα
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
10 Ιουλίου 1865: Ο «Ύμνος των Επτανήσων» καθιερώνεται ως «Εθνικός Ύμνος της Ελλάδος»

Ύμνος εις την Ελευθερίαν: 10.7.1865, 156 χρόνια Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας

10 Ιουλίου 1865: Ο «Ύμνος των Επτανήσων» καθιερώνεται ως «Εθνικός Ύμνος της Ελλάδος»

***

Η φετινή επέτειος των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής  αλιγγενεσίας, καίτοι πραγματοποιείται υπό πρωτοφανείς συνθήκες, έχει προσφέρει και πολλές ευκαιρίες για επαναπροσεγγίσεις δεδομένων συμβόλων. Ένα από τα σύμβολα αυτά που αδιαλείπτως συνοδεύει σταθερά και καθημερινά το σύνολο σχεδόν των τελευταίων 200 ετών είναι μελωδικό. Ο λόγος φυσικά για τον Εθνικό Ύμνο μας, ο οποίος καθιερωμένος μια μέρα σαν και αυτή πριν από 156 χρόνια (1865) είχε ευρύτερη κοινωνική και πατριωτική αποδοχή ήδη από το 1830 (την ώρα που ο απελευθερωτικός αγώνας βρισκόταν σε εξέλιξη και δεν είχε ξεκάθαρη ευόδωση). Ευκαιρία είναι λοιπόν λόγω της πολλαπλής συγκυρίας να γίνει μια σύντομη υπενθύμιση της πορείας του Ύμνου μας και της σημασίας της Παλαιάς Φιλαρμονικής της Κέρκυρας στη
διάδοσή του.

Από την Κέρκυρα στο Πανελλήνιο

Στις 10.7.1865 (28.6.1865 με το παλαιό ημερολόγιο) εκδιδόταν στηνΚέρκυρα βασιλικό διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο οριζόταν «ως επίσημον εθνικόν άσμα ο παρά του Μουσικοδιδασκάλου Κυρίου Μαντζάρου τονισθείς Ύμνος εις την Ελευθερίαν του αοιδίμου εθνικού ποιητού Σολωμού». Με αυτή την κάπως στεγνή γλώσσα καθιερωνόταν την ημέρα εκείνη ο νέος (και μέχρι σήμερα γνωστός) Ελληνικός Εθνικός Ύμνος. Το 1865, όμως, η συγκεκριμένη μουσική σύνθεση είχε ήδη πίσω της πολυετή πορεία, η οποία την είχε ήδη καθιερώσει ως το πλέον αναγνωρίσιμο «εθνικό άσμα» στην κοινή συνείδηση των Επτανήσων, αλλά και της κυρίως Ελλάδας.

Ο «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» του Διονυσίου Σολωμού δημοσιεύθηκε ως ποιητικό κείμενο στο Μεσολόγγι το 1825, αλλά είχε αρχίζει νωρίτερα να
γίνεται γνωστός, ακόμα και να τραγουδιέται. Τον Δεκέμβριο του 1828 ο Σολωμός έφτασε στην Κέρκυρα, όπου εγκαταστάθηκε μόνιμα μέχρι τον θάνατό του το 1857. Εκεί σχεδόν αμέσως συνδέθηκε στενά με τον Νικόλαο Χαλικιόπουλο Μάντζαρο (1795-1872), τον μόνον άνθρωπο που μπορούσε με ευκολία να διαπεράσει τον παροιμιώδη απομονωτισμό του Σολωμού. Άλλωστε ποίηση και μουσική μπορούσαν εύκολα να βρουν κοινά σημεία επαφής, ειδικά σε μια περίοδο κατά την οποία θεωρούνταν οι «δίδυμες τέχνες».

Ο πρώτος καρπός της άμεσης συνεργασίας τους είχε σχέση με την τρέχουσα πραγματικότητα. Επρόκειτο φυσικά για τη λεγόμενη «πρώτη μελοποίηση» του συνόλου των στίχων του «Ύμνου εις την Ελευθερίαν», η οποία ολοκληρώθηκε μεταξύ 1829 και 1830. Θα ακολουθούσαν και άλλες μελοποιήσεις του ίδιου ποιήματος, αλλά και πλειάδας άλλων ελληνόγλωσσων στιχουργημάτων του Σολωμού, καθώς και πολλών άλλων Ελλήνων ποιητών. Η «πρώτη μελοποίηση» του «Ύμνου» αποτελείται από 24 μέρη, το πρώτο από τα οποία θα καθιερωνόταν αρχικά άτυπα και από το 1865 επίσημα ως «ο ελληνικός ύμνος». Ο Μάντζαρος και ο Σολωμός είδαν στην πρώιμη αυτή μελοποίηση μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να διαδώσουν τα πανανθρώπινα μηνύματα της ποίησης. Σε αυτό κεντρικό ρόλο έπαιξε η χρήση της δημοτικής γλώσσας από τον Σολωμό. Εξίσου σημαντικό ρόλο, όμως, είχε και η μουσική του Μάντζαρου, η οποία συνδύαζε στοιχεία της χορωδιακής πρακτικής του λαού των επτανησιακών πόλεων και των μελοδραματικών ακουσμάτων, καθώς και ενθυμήματα των ρεπουμπλικανικών και των πατριωτικών μελωδιών της εποχής. Οι τελευταίες ήταν γενικευμένα διαδεδομένες σε όλη την Ευρώπη, η οποία μετά την Γαλλική Επανάσταση κόχλαζε. Ειδικά κατά την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης ο αγώνας των Ελλήνων είχε λάβει πανευρωπαϊκή συμβολική σημασία και για πολλούς προοικονομούσε τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές επαναστάσεις που επρόκειτο να ακολουθήσουν. 

Μια μελωδία δημοφιλής, αλλά όχι λαϊκίστικη
Η επιτυχημένη μίξη από τον Μάντζαρο των λαϊκότροπων ακουσμάτων με τις επίκαιρες πατριωτικές μελωδίες και τη γλώσσα του λαού έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στη διάδοση της μελοποίησης του «Ύμνου». Το ποιητικό νόημα με τη μουσική ως όχημα συντάρασσε τους κατοίκους των Ιονίων, οι οποίοι βίωναν με τον τρόπο τους αρχικά τις ανησυχίες για την κατάληξη της Ελληνικής Επανάστασης και στη συνέχεια την επισημοποίηση του αιτήματος για την ένωση με το νεόκοπο ελλαδικό βασίλειο. Το αρχικό μέρος της μαντζαρικής μελοποίησης του 1829 ακουγόταν παντού στο Ιόνιο και η διάδοσή του είχε γίνει τόσο από στόμα σε στόμα όσο και μέσω μουσικών χειρογράφων (συχνά απλοποιημένων). Έτσι, η πασίγνωστη σήμερα μελωδία, σε πείσμα των απαγορεύσεων του καθεστώτος, είχε θέση στα επτανησιακά σαλόνια, στους δρόμους, στις εθνικές επετείους, στις ταβέρνες, σε «αυθόρμητες» μουσικές εκδηλώσεις, ακόμα και μέσα στο ίδιο το Παλάτι του Βρετανού Αρμοστή. Έτσι η μελοποίηση του Μάντζαρου ήδη από τη δεκαετία του 1840 είχε αναδειχθεί ως ο άτυπος ύμνος των Επτανήσων. Είχε, όμως, γίνει γνωστός και στον κυρίως ελλαδικό χώρο: Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με μαρτυρίες εποχής η μουσική του Μάντζαρου βρισκόταν ακόμη και στα χείλη του εξεγερμένου λαού των Αθηνών το βράδυ της 3ης Σεπτεμβρίου 1843.

Ο «Ύμνος» και η Παλαιά Φιλαρμονική
Η Παλαιά Φιλαρμονική φυσικά δεν έμεινε αμέτοχη σε αυτό το κλίμα. Από την πρώτη χρονιά της επίσημης λειτουργίας της (Σεπτέμβριος 1840) αποφάσισε ο εορτασμός της επετείου της 25ης Μαρτίου να είναι ο ένας από τους δύο επίσημους εορτασμούς του ιδρύματος (ο άλλος θα ήταν η επέτειος της ίδρυσής του). Και πράγματι τον Μάρτιο του 1841 (τρία μόλις έτη μετά την επίσημη καθιέρωση του εορτασμού τής ως άνω επετείου από τον Όθωνα) η Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας εόρτασε με πανηγυρική συναυλία την Παλιγγενεσία. Ο εορτασμός αυτός θα κατείχε κεντρική θέση στις εκδηλώσεις του ιδρύματος για πάρα πολλές δεκαετίες και από την πρώτη στιγμή θα χαρακτηριζόταν από την ανάκρουση, όχι μόνο επί τούτου δημιουργημένων πατριωτικών συνθέσεων, αλλά και του «Ελληνικού Ύμνου», του μέχρι σήμερα δηλαδή γνωστού μας των Σολωμού και Μάντζαρου. Αυτό φυσικά δεν επρόκειτο μόνο για αναγνώριση των ίδιων των δημιουργών του, εκ των οποίων ο Μάντζαρος ήταν μέχρι τον θάνατό του (1872) Ισόβιος Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Παλαιάς Φιλαρμονικής, αλλά και για απτή απόδειξη της διάδοσης και της συμβολικής σημασίας του «Ύμνου» σε μια κοινωνία που βίωνε την πολιτική και εθνική κινητοποίησή της.
 
Η διαπίστωση αυτή υπογραμμίζει έτι περισσότερο τη σημασία της παρουσίαςτου «ελληνικού ύμνου» στις συναυλίες της Παλαιάς Φιλαρμονικης κατά την κρίσιμη προενωτική περίοδο. Μάλιστα, τον «Ύμνο» αυτό ανέκρουσε η μπάντα της Παλαιάς και κατά το γεύμα που παρέθεσε η Αναγνωστική Εταιρεία Κερκύρας τον Απρίλιο του 1848 με την ευκαιρία της καθιέρωσης της ελευθεροτυπίας στα Επτάνησα. Το Οκτώβριο του 1863 το ίδιο μουσικό σύνολο απέδωσε μέσα στον χώρο της Ιονίου Βουλής τον «Ελληνικό Ύμνο» στο τέλος της συνεδρίασης, στην οποία αποφασίστηκε και επισήμως η Ένωση του Ιονίου Κράτους με το Βασίλειο της Ελλάδος.

Τον Ιούνιο του 1864 η πασίγνωστη σήμερα μελωδία του Μάντζαρου παιγμένηαπό την μπάντα της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας καλωσόριζε στην Κέρκυρα, στην προκυμαία του Αγίου Νικολάου των Λουτρών, τον Βασιλιά Γεώργιο Α΄, βάζοντας και μουσικά τέλος στην περίοδο της «Αγγλικής Προστασίας». Ο νέος μονάρχης του Ελληνικού Βασιλείου και εξ αγχιστείας συγγενής της βασίλισσας Βικτωρίας υιοθέτησε τον άτυπο αυτό ύμνο των Επτανήσων και λίγο αργότερα ζήτησε να καθιερωθεί «ως Βασιλικός Ύμνος και του Έθνους». Η ιδιαίτερη εκτίμηση του Γεωργίου στο πρόσωπο του εβδομηντάρη πλέον Μάντζαρου και σε όσα αυτός συμβόλιζε ήταν, άλλωστε, πασίγνωστη και απόλυτα δικαιολογημένη. Πέρα και πάνω από όλα, όμως, η καθιέρωση του Εθνικού Ύμνου το καλοκαίρι του 1865 ήρθε απλώς να επισημοποιήσει την από δεκαετίες διάδοσή του στην κοινή ελληνική συνείδηση. Αυτό γίνεται ακόμη σαφέστερο, αν σκεφτεί κανείς ότι η πρωιμότερη έκδοση και των 24 μερών της μελοποίησης του 1829 πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο μόλις το 1873 (εκτίθεται στο Μουσείο Μουσικής της Παλαιάς Φιλαρμονικής). Ο άμεσα σχετιζόμενος με την Ελληνική Παλιγγενεσία «Ύμνος των Επτανήσων», λοιπόν, καθιερωνόταν προ 156 ετών ως ο «Εθνικός Ύμνος της Ελλάδος».

Μια αποτίμηση
Η μαντζαρική μελοποίηση, λοιπόν, είναι γνήσιο τέκνο της εποχής των επαναστάσεων και απέχει πολύ από την «ελαφρότητα» που κατά καιρούς ορισμένοι προσπαθούν να της αποδώσουν. Αντιθέτως, ο Ελληνικός Ύμνος πρωτοπορεί πανευρωπαϊκά σε διάφορα επίπεδα, με ουσιαστικότερο να είναι το ότι οι Έλληνες απέκτησαν «εθνικόν άσμα» στη δημοτική τους γλώσσα, το οποίο εξυμνούσε την Ελευθερία σε όλες τις εκφάνσεις της. Να σημειωθεί, ότι ο σημερινός ιταλικός ύμνος (που έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με τον ελληνικό) συντέθηκε το 1847, αλλά επισημοποιήθηκε μόλις το 1946, ενώ ακόμη και η περίφημη «Μασσαλιώτιδα», παρότι πρωτακούστηκε το 1792 (και έλαβε και ελληνόφωνη εκδοχή), καθιερώθηκε ως γαλλικός ύμνος μόλις το 1879.

Παράλληλα, ο ελληνικός ύμνος είναι ο πρώτος μιας σειράς ύμνων χωρών, οι οποίες πέτυχαν την ανεξαρτησία τους ή την κοινωνική αναγέννησή τους μέσα από πολεμικές συγκρούσεις. Είναι ενδιαφέρον, ότι εκτός του ιταλικού και του γαλλικού ύμνου, χαρακτηριστικά παρόμοια με τον ελληνικό έχουν και μια πλειάδα ύμνων της λεγόμενης Λατινικής Αμερικής. Η Ελλάδα, λοιπόν, πρωτοπόρησε διεθνώς, ίσως ανέλπιστα, στη μουσική έκφραση του συλλογικού υποσυνείδητου στον αγώνα για την Ελευθερία με «μουσικά υλικά» που ήταν πανευρωπαϊκά κοινώς αποδεκτά. Αυτό συνέβη ακριβώς στην αρχή της περιόδου, η οποία έμελλε να σημαδευτεί από τις επαναστάσεις του 1831 και ου 1848, αλλά και της παρισινής Κομμούνας του 1871.

***

Ethnikos Ymnos 10.07.1865

 
7 Ιουνίου 2021: Το Μουσείο Μουσικής της «Παλαιάς Φιλαρμονικής» και πάλι ανοικτό στο κοινό

7 Ιουνίου 2021: Το Μουσείο Μουσικής της «Παλαιάς Φιλαρμονικής» και πάλι ανοικτό στο κοινό

***

Με δύο μήνες καθυστέρηση λόγω των μέτρων καταπολέμησης της πανδημίας το Μουσείo Μουσικής «Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος» της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας είναι και πάλι επισκέψιμο από τις 7 Ιουνίου 2021.

Ακολουθώντας την πρόσφατη σχετική νομοθετική πρόβλεψη που επιτρέπει πλέον τη λειτουργία των μουσείων ανά την επικράτεια, το Μουσείο Μουσικής είναι πλέον έτοιμο να δεχτεί τους επισκέπτες του, τηρώντας τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα. Στο πλαίσιο αυτό:

1) Θα επιτρέπεται η ταυτόχρονη παραμονή στο χώρο δύο (2) επισκεπτών με 
μόνη εξαίρεση τις οικογένειες (γονείς συν τέκνα). Τήρηση αποστάσεων τουλάχιστον 1,5 μέτρου.


2) Προβλέπεται η απολύμανση των χεριών πριν την είσοδο στον και μετά την 
έξοδο από τον χώρο του Μουσείου. Η χρήση μάσκας είναι αυτονοήτως δεδομένη.


3) Η παραμονή στον χώρο του Μουσείου δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 20 
λεπτά της ώρας.


4) Δεν θα είναι δυνατή η πρόσβαση κανενός σε άλλον χώρο του κτηρίου της 
Φιλαρμονικής πλην του Μουσείου και των βοηθητικών χώρων του (1ος όροφος).


5) Προβλέπεται ξεχωριστή είσοδος και έξοδος από τον χώρο του Μουσείο.

6) Στη φάση αυτή δεν είναι δυνατή η ξενάγηση και παρουσία στον χώρο γκρουπ επισκεπτών.

Το Μουσείο Μουσικής της «Παλαιάς Φιλαρμονικής», το μοναδικό του είδους του στην Ελλάδα και έχον πλέον και τη σχετική αναγνώριση από το Υπουργείο Πολιτισμού (Μητρώο Μουσείων Νεώτερου Πολιτισμού), τιμά την εφετινή επέτειο των 200 ετών της Παλιγγενεσίας με εκθέματα, όπως το πιάνο του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου (στο οποίο συντέθηκε το 1829 ο Εθνικός μας Ύμνος) και την πρώτη ολοκληρωμένη έκδοση του Ύμνου εις την Ελευθερίαν των Μάντζαρου / Σολωμού (Λονδίνο, 1873).

Με αίσθημα ευθύνης προς τους επισκέπτες του και σεβασμού προς την 
ιστορικότητα που εκπροσωπεί το Μουσείο είναι έτοιμο να υποδεχθεί φιλόμουσους και φιλίστορες από την 7η Ιουνίου 2021, Δευτέρα έως και Σάββατο, 9.30–13.30.


Πρόσθετοι τρόποι επικοινωνίας:
τηλ.: 26610 38765 / 6974319983 / 6977243289
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
twitter: https://twitter.com/corfumusmuseum

***


Music Museum 2021

 

MUSEUM-3

Το Μουσείο της "Παλαιάς Φιλαρμονικής"
μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Μουσικών Βιβλιοθηκών και Αρχείων
Δημιουργία Τμήματος Τεκμηρίωσης

Η Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Μουσείου Μουσικής ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά τη δημιουργία Τμήματος Τεκμηρίωσης. Σκοπός του είναι η τεκμηρίωση και η έρευνα της μουσικής των Επτανήσων σε όλες τις μορφές της (έντεχνη, δημώδης, εξωαστική, εκκλησιαστική), καθώς και γενικότερα η προβολή της έντεχνης μουσικής του ελληνισμού των νεωτέρων χρόνων. Οι παραπάνω στόχοι υλοποιούνται με την πληροφοριακή υποστήριξη ερευνητών, τη διοργάνωση ανοικτών συνεδρίων, ημερίδων και ομιλιών, την κυκλοφορία ηλεκτρονικών και έντυπων εκδόσεων, την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων εντός και εκτός του Μουσείου και την οργάνωση συναυλιών με ρεπερτόριο συναφές προς τους ανωτέρω σκοπούς. Επίσης, έχει ήδη ξεκινήσει η κατάρτιση τεκμηριωτικού αρχείου με τη μορφή ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων (κατάλογοι, ευρετήρια, ηχητικά αρχεία κλπ). Τέλος, θα διοργανώνονται δωρεάν ανοικτά επιμορφωτικά σεμινάρια απόκτησης επάρκειας στον τομέα της ιστορικής τεκμηρίωσης και έρευνας της μουσικής.

Οι δομές υποστήριξης των ερευνητών βρίσκονται ήδη σε λειτουργία. Επίσης, το 2017 (με την ευκαιρία του επετειακού έτους Σαμάρα, Ξύνδα, Παδοβάνη) έχει προγραμματιστεί ημερίδα σχετική με την έρευνα και τις πηγές της μουσικής των Επτανήσων (λεπτομέρειες θα ακολουθήσουν).

Η δραστηριοποίηση του Τμήματος Τεκμηρίωσης της Παλαιάς Φιλαρμονικής συνδέεται άμεσα με την προ μηνών απόκτηση από το Μουσείο Μουσικής της ιδιότητας ενεργού μέλους της Διεθνούς Ενώσεως Μουσικών Βιβλιοθηκών, Αρχείων και Κέντρων Τεκμηρίωσης [International Association of Music Libraries, Archives and Documentation Centres (IAML)]. To Μουσείο Μουσικής είναι εξάλλου ιδρυτικό μέλος του ελληνικού τμήματος της IAML.

Περισσότερες πληροφορίες για το Τμήμα Τεκμηρίωσης της ΦΕΚ στην έδρα της Φιλαρμονικής (Νικηφόρου Θεοτόκη 10) και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email): Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

  

 

 

                                 

 
Μουσείο Μουσικής «Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος»: Κλειστό κατά τη χειμερινή περίοδο

Ανακοινώνεται, ότι το Μουσείο Μουσικής της Φιλαρμονικής Εταιρείας θα παραμείνει κλειστό στο διάστημα από 1η Νοεμβρίου 2014 μέχρι 31η Μαρτίου 2015.


Κατά το παραπάνω διάστημα oι ομαδικές ξεναγήσεις σε σχολεία ή άλλους φορείς θα είναι εφικτές κατόπιν εγκαίρου συνεννοήσεως με τη Διοικητική Επιτροπή της Φιλαρμονικής στα τηλέφωνα 26610 32206 (πρωί) και 26610 39289, εσωτερικό 6 (απόγευμα) ή μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .


Επίσης, οι εκδόσεις του Μουσείου συνεχίζουν να διατίθενται καθημερινά από το κατάστημα της Φιλαρμονικής Εταιρείας. Περισσότερες πληροφορίες στο 26610 32206 (πρωί) και στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .


Από 1 Απριλίου 2015 το Μουσείο Μουσικής θα είναι και πάλι κανονικά επισκέψιμο από Δευτέρα έως Σαββάτο, 9.30 μέχρι 13.30.

 
Μουσείο Μουσικής «Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος»: Από 1η Απριλίου ξανά επισκέψιμο

Από την Τρίτη 1 Απριλίου 2014 το Μουσείο Μουσικής «Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος» της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας θα είναι εκ νέου επισκέψιμο σε καθημερινή βάση. Συγκεκριμένα το Μουσείο, το οποίο βρίσκεται στον πρώτο όροφο του ιστορικού κτιρίου του ιδρύματος (Νικηφόρου Θεοτόκη 10), είναι και πάλι ανοικτό στο κοινό από Δευτέρα έως Σάββατο από τις 9.30 μέχρι τις 13.30.


Η επίσκεψη ομάδων μαθητών οποιασδήποτε βαθμίδας είναι εφικτή κατόπιν συνεννοήσεως. Η ολοκληρωμένη ξενάγηση στο χώρο διαρκεί 30 λεπτά.


Τέλος, τις ίδιες ώρες και μέρες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποκτήσουν και τις εκδόσεις του Μουσείου Μουσικής: «Έξι μελέτες για τη Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας» και «Σπυρίδων-Φιλίσκος Σαμάρας:


Επετειακή Έκδοση για τα 150 χρόνια από τη γέννηση του συνθέτη».


Παράλληλα διατίθενται και άλλες εκδόσεις, ηχογραφήσεις της ΦΕΚ, καθώς και η σειρά επιστολικών δελταρίων του Μουσείου.


Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείστε στα τηλέφωνα 26610 39289 (εσωτ. 6), 26610 32206, στην ιστοσελίδα της Φιλαρμονικής (www.fek.gr) και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Μουσείου Μουσικής ( Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ).

 


 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL